GODZINY |
CZYNNOŚCI WYKONYWANE PRZEZ DZIECI I NAUCZYCIELA
|
7.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne i inspirowane, indywidualne i zespołowe (praca indywidualna i w grupach). Obserwacje przyrodnicze w kąciku przyrody. Kontakty indywidualne – rozmowy i obserwacje pedagogiczne zachowań i działań dzieci. Poznawanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, wspomaganie i rozwijanie zainteresowań. |
8.00 – 8.15 |
Zabawy i ćwiczenia ruchowe |
8.15 – 8.30 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do śniadania. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie |
9.15 – 9.45 |
Aktywność zbiorowa i indywidualna inspirowana przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w różnych sferach rozwojowych. Zajęcia dydaktyczne organizowane w/g wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
9.45 – 10.15 |
Zabawy swobodne wynikające z potrzeb dziecka i jego aktywności. Przygotowania do wyjścia z przedszkola: czynności higieniczne i ubieranie się w szatni. |
10.15 – 11.45 |
Pobyt w ogrodzie, spacery i wycieczki w okolicach przedszkola. Zabawy i gry ruchowe, sprawnościowe i rozwijające procesy poznawcze. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo-porządkowe, działania artystyczne i twórcze. Wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata. Projektowanie działań zespołowych, doświadczanie i poszukiwanie rozwiązań zadań problemowych. |
11.45 – 12.00 |
Czynności porządkowe, organizacyjne, higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do obiadu |
12.00 – 12.30 |
Obiad |
12.30 – 14.15 |
Czynności opiekuńcze. Czytanie literatury dziecięcej, słuchanie muzyki lub nagrań z CD. Odpoczynek po obiedzie – młodsze grupy dzieci. Relaksacja lub pobyt na powietrzu. Praca indywidualna: kompensacyjno – terapeutyczna. |
14.15 – 14.30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Zabawy i ćwiczenia ruchowe – przygotowanie do podwieczorku. |
14.30 – 15.00 |
Podwieczorek |
15.00 – 17.00 |
Samodzielne planowanie i organizowanie przez dzieci zabaw dowolnych: zespołowych i indywidualnych. Wspieranie przez nauczyciela twórczych inicjatyw dzieci. W miarę możliwości korzystanie z ogrodu przedszkolnego. Praca indywidualna: kompensacyjno – terapeutyczna. Prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci. Obserwacje pedagogiczne zachowań i działań dzieci. Poznawanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, wspomaganie i rozwijanie zainteresowań. |
02-930 Warszawa
ul. Sobieskiego 72 B