Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Plan dnia

 

GODZINY

CZYNNOŚCI WYKONYWANE PRZEZ DZIECI I NAUCZYCIELA

 

7.00 – 8.00

Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne i inspirowane, indywidualne i zespołowe (praca indywidualna i w grupach).

Obserwacje przyrodnicze w kąciku przyrody. Kontakty indywidualne – rozmowy

i obserwacje pedagogiczne zachowań i działań dzieci.

Poznawanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, wspomaganie i rozwijanie zainteresowań.

8.00 – 8.15

Zabawy i ćwiczenia ruchowe

8.15 – 8.30

Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do śniadania.

8.30 – 9.00

Śniadanie

9.15 – 9.45

Aktywność zbiorowa i indywidualna inspirowana przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w różnych sferach rozwojowych. Zajęcia dydaktyczne organizowane w/g wybranego programu wychowania przedszkolnego.

9.45 – 10.15

Zabawy swobodne wynikające z potrzeb dziecka i jego aktywności. Przygotowania

do wyjścia z przedszkola: czynności higieniczne i ubieranie się w szatni.

10.15 – 11.45

Pobyt w ogrodzie, spacery i wycieczki w okolicach przedszkola. Zabawy i gry ruchowe, sprawnościowe i rozwijające procesy poznawcze. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo-porządkowe, działania artystyczne i twórcze. Wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata. Projektowanie działań zespołowych, doświadczanie i poszukiwanie rozwiązań zadań problemowych.

11.45 – 12.00

Czynności porządkowe, organizacyjne, higieniczne i samoobsługowe przygotowujące

do obiadu

12.00 – 12.30

Obiad

12.30 – 14.15

Czynności opiekuńcze. Czytanie literatury dziecięcej, słuchanie muzyki lub nagrań

z CD.

Odpoczynek po obiedzie – młodsze grupy dzieci.

Relaksacja lub pobyt na powietrzu.

Praca indywidualna: kompensacyjno – terapeutyczna.

14.15 – 14.30

Czynności samoobsługowe i higieniczne.

Zabawy i ćwiczenia ruchowe – przygotowanie do podwieczorku.

14.30 – 15.00

Podwieczorek

15.00 – 17.00

Samodzielne planowanie i organizowanie przez dzieci zabaw dowolnych: zespołowych

i indywidualnych.

Wspieranie przez nauczyciela twórczych inicjatyw dzieci.

W miarę możliwości korzystanie z ogrodu przedszkolnego.

Praca indywidualna: kompensacyjno – terapeutyczna. Prace porządkowe.

Rozchodzenie się dzieci.

Obserwacje pedagogiczne zachowań i działań dzieci.

Poznawanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, wspomaganie i rozwijanie zainteresowań.

 

Data dodania: 2021-01-30 22:20:48
Data edycji: 2024-02-13 13:29:46
Ilość wyświetleń: 2479
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej